previous image button
next image button
close fullscreen container

Izstrādāts robežšķērsošanas vietas „Vientuļi” tehniskais projekts

19.11.2013
 title_alt_img

Tehniskais projekts paredz jaunās robežšķērsošanas vietas (RŠV) izbūvi, kas atbilst visām Latvijas un Eiropas Savienības prasībām un kas spēs apkalpot gan pasažieru, gan kravas transportu, sniedzot būtisku ieguldījumu RŠV atslogošanai uz Latvijas-Krievijas robežas. Šobrīd „Vientuļi” apkalpo tikai pasažieru transporta līdzekļus, turklāt tās infrastruktūra ir neapmierinošā tehniskā stāvoklī.

Rekonstruētajā RŠV paredzēts izbūvēt piecas kontroles joslas katrā virzienā, galveno kontroles ēku ar kontroles nojumēm un paviljoniem, padziļinātās kontroles ēku, saimniecības ēku, ceļus un laukumus, u.c. nepieciešamo infrastruktūru.

Tehniskā projekta izstrādātājs ir SIA „Nams”.

Saskaņā ar tehnisko projektu, RŠV „Vientuļi” izbūves kopējas izmaksas tiek lēstas 15,7 milj. eiro (11 milj. Ls) apmērā bez pasūtītāja rezerves neparedzētajiem būvdarbiem.  

VNĪ plāno tuvakajā laikā izsludināt iepirkumu RŠV „Vientuļi” rekonstrukcijas būvdarbiem. Līdz 2014.g. beigām plānots pabeigt būvdarbu I un II kārtu: izveidot pamatinfrastruktūru, ceļu un laukumu pamatni, izbūvēt inženiertīklus, pilnībā izbūvēt saimniecības ēku, pabeigt galvenās kontroles ēkas nulles ciklu un padziļinātās kontroles ēkas karkasu. Būvdarbu I un II kārtas kopējās izmaksas plānotas 6,5 milj. eiro (4,6 milj. Ls) apmērā (bez pasūtītāja rezerves) un tos, kā arī tehniskā projekta izstrādi, līdzfinansē Igaunijas-Latvijas-Krievijas pārrobežu sadarbības programma 2007.-2013. gadam Eiropas kaimiņattiecību un partnerības instrumenta ietvaros (programma), stratēģiskā projekta „Robežkontroles punkta „Vientuļi” (Latvijas Republika) rekonstrukcija un robežkontroles punkta „Bruņiševa” (Krievijas Federācija) ietvaros” (projekta īss nosaukums „Vientuļi – Bruņiševa”).

Stratēģiskais projekts „Vientuļi-Bruņiševa” tiek īstenots saskaņā ar 2012.gada 28.decembrī parakstīto Granta līgumu ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, kas ir Programmas vadošā iestāde. Šī programmas stratēģiskā projekta ietvaros finansējums, kas attiecās uz RŠV „Vientuļi” attīstību ir 7,1 milj. eiro (5,0 milj. Ls). Kopējais finansējums šim stratēģiskajam projektam ir 9,3 milj. eiro (6,5 milj. Ls), no kura 90%  sedz programma. Savukārt atlikušie 10% ir Latvijas un Krievijas valsts budžeta līdzfinansējums. 

Stratēģiskā projekta „Vientuļi-Bruņiševa” ietvaros paredzēti arī Krievijas Federācijas RŠV „Bruņiševa” priekšizpētes darbi, tehniskā projekta izstrāde un nepieciešamie būvdarbi. RŠV „Bruņiševa” robežojas ar RŠV „Pededze” Latvijas pusē, kuram savukārt jau ir veikta rekonstrukcija un nodrošināts nepieciešamais tehniskais līmenis. Šobrīd abi punkti apkalpo tikai Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas transportlīdzekļus, savukārt pēc RŠV „Bruņiševa” rekonstrukcijas tā varēs kļūt par starptautisku robežšķērsošanas vietu, kas apkalpos arī pasažieru transportu. 

Finansējuma pieteicējs un vadošais stratēģiskā projekta „Vientuļi-Bruņiševa” realizācijas partneris ir VNĪ. Turpretī kaimiņvalsts sadarbības partneri ir Krievijas Federācijas Federālā valsts robežu iekārtošanas aģentūra (Rosgraņica) un Federālā valsts pārvaldes iestāde „Krievijas valsts robežas būvniecības un ekspluatācijas objektu direkcija” (FGKU Rosgranstroi).

Savukārt RŠV „Vientuļi” III būvdarbu kārtu, kas faktiski ir RŠV pabeigšana un nodošana ekspluatācijā, paredzēts īstenot pēc papildus nepieciešamā finansējuma piesaistes, kas saskaņā ar VNĪ prognozēm varētu notikt 2015.-2016. gadā. Pēc tilta pāri Ludonkas upei Krievijas pusē un iespējamās ceļa P35 rekonstrukcijas (paplašināšanas) Latvijas pusē plānots īstenot būvdarbu IV kārtu – RŠV pieslēgumus jaunajiem ceļiem un tiltam.

RŠV „Ludonka”, kas atrodas robežas Krievijas pusē otrpus RŠV „Vientuļi”, pirms dažiem gadiem ir jau veikta rekonstrukcija, un tajā ir nodrošināts nepieciešamais tehniskais līmenis pilnvērtīgam darbam pēc RŠV „Vientuļi” rekonstrukcijas pabeigšanas un nepieciešamo transporta infrastruktūras objektu rekonstrukcijas Krievijas pusē.

VNĪ tāpat informē, ka šobrīd notiek starpvalstu sarunas ar Krievijas Federāciju un Baltkrieviju par citu robežšķērsošanas vietu attīstību.