previous image button
next image button
close fullscreen container

VNĪ efektīvākai pārvaldībai uzņēmuma valdē turpmāk būs trīs valdes locekļi

20.04.2020

Renārs Griškevičs, kurš VNĪ vadības komandā strādā kopš 2020. gada janvāra, turpinās pildīt VNĪ valdes priekšsēdētāja pienākumus. Griškeviča galvenie pienākumi ir vadīt un pārstāvēt uzņēmumu atbilstoši tiesību aktu prasībām valsts un starptautiskā līmenī, attīstīt un atbildēt par uzņēmuma vadības komandu, to kompetenču attīstību, nodrošināt akcionāru sapulces lēmumu izpildi, uzņēmuma sekmīgu darbību, ekonomisko un sociālo attīstību, pievēršot īpašu uzmanību rentabilitātei, likviditātei, konkurētspējai un drošībai. Darbojoties VNĪ valdē, Griškevičs ir atbildīgs arī par finanšu vadību, investīciju finansēšanu un uzraudzību, kā arī - no 1. aprīļa valdes priekšsēdētāja pārraudzībā būs arī juridisko un iepirkumu procesu sekmīga nodrošināšana.

Uzņēmumā vadībā darbu turpina VNĪ valdes loceklis Andris Vārna un līdz jauna konkursa izsludināšanai - pagaidu valdes loceklis Jānis Ivanovskis-Pigits. Vārnas pārraudzībā ir ilgtspējīga kapitālsabiedrības attīstība klientu pakalpojumu un VNĪ nekustamo īpašumu portfeļa pakalpojumu plānošanas un vadības jomās. Tāpat Vārna turpina nodrošināt VNĪ īpašumu pārvaldīšanas, nomas, kā arī pārdošanas sektoru attīstību. Savukārt Ivanovska-Pigita pienākumos nemainīgi saglabājas VNĪ attīstības projektu jautājumi un stabilas būvniecības procesu kontroles un vadības nodrošināšana. Līdzšinējais valdes loceklis Ojārs Valkers, kurš pērn decembrī valdes sastāvā uzņēmuma darbības nepārtrauktības nodrošināšanai tika iecelts uz laiku (pēc tam, kad amatu atstāja toreizējā valdes locekle Sigita Janvāre), uzņēmumā turpinās darbu valdes priekšsēdētāja tiešā pakļautībā, uzņemoties vairāku kapitālsabiedrībai būtisku jomu pārraudzību.

“VNĪ mērķis ir ne tikai iespējami efektīvi pārvaldīt tās pārraudzībā esošo valsts īpašumu portfeli, bet ieviest inovatīvus un efektivitāti atbalstošus risinājumus arī uzņēmuma pārvaldībā. Beidzamajos gados VNĪ jau veikusi vērienīgu procesu digitalizāciju, uzlaboti klientu apkalpošanas un pārvaldības procesi, veicināta inovāciju kultūras attīstība, izstrādāti priekšlikumi normatīvo aktu pilnveidei publisko iepirkumu jomā, kā arī uzsākta uz klientiem vērstas personāla attīstības un motivācijas sistēmas attīstība. Tāpēc šobrīd iespējams optimizēt arī uzņēmuma vadības sastāvu,” pauž Garisons.

Valdei noteiktās padomes prioritātes ir nemainīgas – turpināt ieviest VNĪ vidēja termiņa darbības stratēģiju 2018.-2022. gadam, tajā skaitā veidot mūsdienīgu un uz klientu orientētu darba vidi valsts pārvaldē, procesu un pakalpojumu digitalizāciju un inovācijas nekustamo īpašumu jomā publiskajā sektorā. Uzņēmuma operatīvā darbība rit netraucēti, procesu pilnveidošana turpinās saskaņā ar uzņēmuma stratēģijā plānoto.

Uzņēmums šobrīd īsteno 118 infrastruktūras attīstības projektus apmēram 180 miljonu eiro apmērā un strādā pie 25 jaunām projektu idejām. VNĪ pērn Korporatīvās atbildības un ilgtspējas institūta „Ilgtspējas indeksa” vērtējumā saņēma augsto zelta godalgu un speciālbalvu par straujāko izaugsmi, kā arī iekļauts VID „Baltā saraksta” zelta līmenī. Uzņēmums dibināts 1996. gadā, tā 100% akcionārs ir Latvijas Republikas Finanšu ministrija.