“Lai arī aptuveni 95% VNĪ darbinieku savus tiešo darba pienākumus pārsvarā veic attālināti, taču VNĪ tehniskā servisa darbinieki un uzkopšanas personāls darbu ikdienā turpina, ievērojot SPKC norādes. Pastiprinātāka uzkopšana, tai skaitā durvju rokturu, galda virsmu dezinfekcija un dezinfekcijas līdzekļu piegāde tiek veikta tajās VNĪ pārvaldītajās ēkās, kur darbiniekiem jāturpina darbs arī ārkārtas situācijā. Atsevišķos objektos pat vajadzības gadījumā esam palielinājuši uzkopšanas personāla skaitu, pārliekot no tiem objektiem, kuri ir slēgti”, norāda Griškevičs.
Vadoties pēc ārkārtas situācijas nepieciešamības un klientu pieprasījuma, esam mainījuši uzkopšanas regularitāti vai apjomu, pielāgojoties klientu darba režīmam. “Lai maksimāli nodrošinātu sociālo izolāciju un samazinātu riskus, tehniskie darbi tiek veikti maiņās. Uzkopšanas darbi lielākajā daļā objektu notiek agrās rīta vai vakara stundās, kad ēkas darbinieki vairs savās darba vietās neatrodas, līdz ar to fizisks kontakts cilvēkam ar cilvēku faktiski nenotiek. Darbi notiek stingri ievērojot nepieciešamos drošības pasākumus. Gadījumos, kad saņemam informāciju, ka ēkā ir bijis ar vīrusu inficēts cilvēks, Covid-19 kontaktpersona vai cilvēks bijis darbā pēc atgriešanās no ārzemēm, veicam pastiprinātu dezinfekciju vietās, kur bijis konkrētais cilvēks, identificējot viņa pārvietošanās ceļu videonovērošanas kamerās. Visas darbības saskaņojam ar SPKC un stingri vadāmies pēc viņu norādēm. Bet šie gadījumi bija pirmajās divās nedēļās un to nebija daudz – zināmi vien divi. Šobrīd cilvēki ir kļuvuši daudz atbildīgāki un disciplinētāki. VNĪ klienti ir saprotoši un arī paši ātri pielāgojas, sadarbojas un ievēro. Vēlamies arī pateikt īpašu paldies mūsu sadarbības partneriem – visiem uzņēmumiem, kas nodrošina uzkopšanu VNĪ objektos šajos apstākļos un ir spējuši pielāgoties prasībām”, skaidro Griškevičs.
Laikā, kad vairums cilvēku strādā no mājām, VNĪ savos pārvaldībā esošajos īpašumos veic darbus, kurus var veikt svaigā gaisā, bez kontakta ar cilvēkiem. Daudzos VNĪ pārvaldītajos objektos, izmantojam iespēju, ka telpas ir atbrīvotas un veicam darbus, kurus ierastos apstākļos apgrūtinoši realizēt, piemēram, nomainīt logus. Uzsākti arī pavasara tīrīšanas darbi un teritoriju labiekārtošana – logu mazgāšana, teritoriju un apstādījumu sakopšana, tai skaitā stādu un koku stādīšana un degradējošu būvju demontāža. Atsevišķi objekti, piemēram, muzeji, izklaides pasākumiem iznomātās telpas, viesnīcas un hosteļi šobrīd ir pilnībā slēgti, bet arī šajos objektos turpinām veikt teritorijas uzkopšanu un telpu uzkopšanu ierastā režīmā. Izmantojot situāciju, kad daudzās ēkās nav cilvēku, notiek tādi darbi kā bēniņu un pagrabu iztīrīšana. Šobrīd arī izvērtējam, kur varam ietaupīt, piemēram, pārskatot atkritumu izvešanas regularitāti, apkures nepieciešamību ēkās, kurās vairums darbinieku šobrīd strādā attālināti un ēkas ir tukšas.
Vienlaikus VNĪ turpina novērst neatliekamās situācijas objektos – sekmīgi darbojas 24/7 klientu atbalsts – lai iesniegtu nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pieteikumu, aicinām zvanīt uz bezmaksas tālruni 80002000 vai rakstīt ziņu e-pastā uz atbalsts@vni.lv. Dokumentus iespējams iesniegt elektroniski vai izmantojot pasta pakalpojumus. Uzņēmuma jaunumi un aktuālā informācija par pakalpojumu pieejamību pieejama mājas lapā www.vni.lv.
VNĪ aicinājis savus klientus ievērot valdības rīkojumu, būt atbildīgiem un maksimāli iespēju robežās strādāt attālināti, sekojot valdības, Slimību profilakses un kontroles centra un Veselības ministrijas norādēm. Kapitālsabiedrība ar klientiem šobrīd strādā ar individuālu pieeju saskaņā ar katra objekta un klienta specifiskajām prasībām. Lielākā daļa VNĪ darbinieku savus tiešo darba pienākumus veic attālināti, ar nomniekiem sazinoties pa tālruni, kā arī skaņojot projektu un būvniecības ieceres elektroniski, tai skaitā izmantojot mūsdienu tehnoloģiskās iespējas – Microsoft “Teams”, “Skype for business” un citas.
“Esam vairākus soļus priekšā vairumam iestāžu digitalizācijas jomā un spējam visu uzņēmuma biroja darbu veiksmīgi organizēt attālināti un nepārtrauktā režīmā. Labprāt dalāmies ar savu pieredzi ar citām valsts iestādēm un kapitālsabiedrībām.” norāda Griškevičs.
Darbs īpašā piesardzības režīmā, ievērojot noteiktos ierobežojumus, turpinās arī būvniecības stadijā esošajos objektos. Šobrīd risinām ārkārtas situācijas radītās iespējamās izmaiņas materiālu piegādēs, kā arī garākus saskaņojumu termiņus saistībā ar citu dienestu un iestāžu pārkārtošanos darbam ārkārtas režīmā. Aktuālā būvniecības norises situācija VNĪ objektos tiek operatīvi uzraudzīta. “Rēķināmies, ka ārkārtas situācija valstī un pasaulē var radīt izmaiņas arī plānoto projektu termiņos. Pagaidām turpinām darbu un sekojam līdzi situācijai,” pauž Griškevičs. Sapulces ar projektētājiem, partneriem un būvniekiem tiek organizētas attālināti. Savukārt, lai pēc iespējas mazinātu ietekmi uz nodarbinātību un vienlaikus nodrošinātu drošu darba vidi, būvlaukumos tiek veikti darbinieku informējoši pasākumi, ievērotas higiēnas un dezinfekcijas prasības.
Kopumā uzņēmums šobrīd īsteno 118 infrastruktūras attīstības projektus apmēram 180 miljonu eiro apmērā un strādā pie 25 jaunām projektu idejām. Uzņēmuma jaunumi un aktuālā informācija par pakalpojumu pieejamību pieejama mājas lapā www.vni.lv. VNĪ pērn Korporatīvās atbildības un ilgtspējas institūta „Ilgtspējas indeksa” vērtējumā saņēma augsto zelta godalgu un speciālbalvu par straujāko izaugsmi, kā arī iekļauts VID „Baltā saraksta” zelta līmenī. Uzņēmums dibināts 1996. gadā, tā 100% akcionārs ir Latvijas Republikas Finanšu ministrija.